v
Пам’ятайте,
що навчання – один із найскладніших видів праці, а розумова сила й здібності
дітей не однакові.
v
Не
можна вимагати від учня неможливого. Важливо визначити, на що він здатен у
даний час навчальної діяльності, як розвивати його розумові здібності.
v
Навчання
не сприяє розвитку учня, якщо воно вимагає від нього механічної роботи,
зазубрювання, а не напруження розумових сил, пізнавальної активності, мислення
та дії.
v
Найпростіший
метод виховання, що не вимагає ні часу, ні розуму – побити дитину й цим
озлобити її чи зламати. Не використовуйте опіку, крик, насилля й
командно-наказовий тон. Вони виключають протидію дітей, психічні травми,
придушують бажання та інтерес, примушують шукати порятунок в обмані.
v
Розвивайте
цікавість, інтелектуальні бажання, ініціативу й самостійність дитини в навчанні
та в усіх її справах.
v
Пам’ятайте,
що згідно з науково обґрунтованими нормами, над виконанням усіх домашніх
завдань учень першого класу має працювати не більше однієї години, 2-го класу
–1,5 годин, 3-4 класів – до 2-х годин, 5-6 класів – до 2,5 години, 7 класу –
3-х годин, 8 – 11 класу – 4-х годин.
v
Привчайте
дітей користуватися годинником і не дозволяйте сидіти над виконанням домашнього
завдання більше встановленого часу. Це відіб’ється на їхньому здоров’ї та
розумовому розвитку. На вихідні дні та свята домашні завдання не слід задавати.
v
Не
примушуйте учнів писати в чернетках, переписувати виконане ним завдання – це
призводить до перевтоми, викликає відразу до навчання.
v
Не
хвилюйтеся, якщо ваша дитина отримає за виконану роботу не таку оцінку, яку вам
би хотілося. По-перше, оцінка має виховну роль, а по-друге, це не остання
робота й не остання оцінка.
v
Дайте
можливість дитині самостійно пізнати радість успіху в навчанні, визначити
індивідуальну стежку в розумовій праці.
v
Перевіряйте
виконані дітьми домашні завдання, особливо на першому етапі навчання. Але ваші
оцінки мають бути такими: "задоволений" та "незадоволений".
Можна додати слово "дуже". І будьте впевнені, що завтра ваша дитина
буде дуже старатися, щоб ви були нею задоволені.
v
Здоров’я
дитини – крихка кришталева куля, а тримають її три атланти: спадковість, спосіб
життя й середовище. Організуйте правильний режим життя, харчування й відпочинку
дітей.
v
Організовуючи
різні ігри й види навчальних занять дітей, приділяйте увагу фізичному розвитку
й особливо розвитку дрібних м’язів (пальців та рук). Від цього залежить почерк
дитини, якість малювання, креслення, гри на музичних інструментах.
v
Обов’язково
помічайте й заохочуйте навіть мало помітні успіхи дітей у навчанні і поведінці,
використовуючи для цього слова похвали, поцілунки та різні види морального
заохочення.
v
Батько
і мати – найкращі вихователі, вони повинні впливати на поведінку своїх дітей
навіть тоді, коли їх немає вдома.
Пам’ятайте,
що дитина – джерело життя своїх батьків. Як у краплині води відбивається сонце,
так у дітях відбивається вся організація життя сім’ї, працьовитість, духовне
багатство й моральна чистота матері та батька. Майбутнє належить тільки дітям!
Робіть усе, щоб дитинство й майбутнє наших дітей прекрасними. Любові та
взаєморозуміння, успіхів і щастя вам і вашим дітям!
Немає коментарів:
Дописати коментар